erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Året var 2013

Publicerad 2014-01-12 19:03:24 i Allmänt

Redan i början av året visste vi att det var förändringar på gång i vår familj. Jag hade en krumelur i magen som skulle leta sig ut i början av juli.

Vår lilla Hilda började förskolan i januari. Spännande! Vad stor hon blivit!

I februari fick vi se vårt pyre för första gången. Helt fantastiskt! Den 7 juli blev det beräknade datumet. Mycket kretsade förstås runt Hilda och den växande magen! Vi försökte förbereda Hilda (det vi tyckte var) på bästa möjliga sätt för att bli storasyster. 

Under våren började vi gå på husvisningar... Mååånga blev det. Under sommaren blev det lugnare på den fronten. 

I maj gick jag hem från jobbet. Jag blev beviljad graviditetspenning. Så skönt! 

Den 4 juli vaknade jag på natten av att vattnet gick. Ringde jourhavande barnvakterna, tog en macka och åkte in. Några timmar senare kom hon, lillasyster Lova. På kvällen åkte vi hem, då vi alla mådde bra. Hilda fick bo två nätter hos momma och moffa. När hon kom hem kan jag säga att jag fick en chock! Hade hon växt så mycket på några dagar?!?! Nu skulle vi alla vänja oss vid en ny vardag. 

Sen har jag dessutom äntligen blivit "moster". Mina vänner har börjat yngla av sig! Så kul! Tre små pojkar förgyllde året 2013. En i januari, en i april och en i september.

Hilda börjar bli en stor tjej. I augusti blev hon 2 år! Några veckor senare fick hon en STOR säng att sova i. :)

Husvisningarna fortsatte. Tillslut hittade vi vårt hus! Det skulle vi ha! Och det gick vägen. Vi köpte det och flyttade in i slutet av oktober. Fantastiskt skönt! Nu är det lite fix och renoveringar på schemat. Kul!

2013 är ett år som jag skulle kunna skatta till ett av de bättre i mitt liv! Hoppas att 2014 blir lika bra, men har svårt att tro att det slår året som gått. Jag är mitt i min dröm just nu! Älskar min familj och trivs med livet!




Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-01-12 19:38:08

Vilket härligt år och det blir säkert många fina år framöver. Roligt att läsa, mysigt! Ni är så fina!

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-01-12 19:45:28

Härligt att läsa! 2013 var ett helt ok år för mig oxå :D

Börjar du jobba i augusti? Tänkte säga när jag kom tillbaka och räkna på det men vill ju inte komma tillbaka då det är sammanslagning, känns ju lite onödigt :)

Postat av: Evelina

Publicerad 2014-01-12 20:07:16

Åh så mysigt och fint du skriver. Vilket år du haft, vad mycket som hänt för er och vad Hilda har blivit stor när man jämför korten :)
Känns härligt och mysigt att man själv är påväg in i det där livet nu också. Hihi.
Synd att vi bor så långt ifrån varandra annars kunde vi setts!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela