erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

1 år

Publicerad 2014-10-25 22:42:04 i Allmänt

För ganska precis ett år sedan hände en stor grej i mitt liv. Jag blev husägare tillsammans med mannen i mitt liv. En häftig känsla och så himla kul! Vi har gjort mycket på huset under det här året. 

- Renoverat trappa. Målat den vit och lagt in eksteg. Ett stort lyft! 

- Tapetserat vårt sovrum. Från julklappspapper till en mysigare ljusgrå färg med en mörkare fondvägg.

- Tapetserat hallen uppe och "trapphus". Vitt med en snygg fond i trappan. 

- Målat element, lister och dörrfoder uppe.

- Bytt elcentral till automatsäkring med jordfelsbrytare.

- Bytt vattenavstängning och blandare i tvättstugan. 

- Bytt handtag på innerdörrar.

- Rustat upp badrum nere. Satt in duschväggar, bytt porslin (toalett och handfat), bytt rör och satt in en handdukstork istället för element.

- Byggt altantak. Användes flitigt hela sommaren. 

- Har gjort en hel del utomhus också. Kapat ner och grävt upp en enorm rosenhäck, förnyat våra ölandstokar, syren och en häggmispel. Kapat ner två enorma pelaraspar.

- Satt in en kamin. Används flitigt! En av de bättre investeringar jag gjort någonsin!

- Renoverat badrummet uppe. Vilket lyft! Underbart! Vi invigde det häromdagen då hela familjen badade i det stora badkaret. :)







Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-10-26 22:03:21

Så himla fint, Erika! Nu får ni ta det lite lugnt, elda, bada och njuta. Kram!

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-10-27 07:39:22

Vad bra det blev efter renoveringen. Ta hand om er o tjejerna.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela