erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Vuxenpoäng...

Publicerad 2013-10-08 13:31:25 i Allmänt

I år drar vi en jackpot i vuxenpoäng. Barn nr två kom till världen, vi har köpt hus (med inflytt om en vecka) och idag har vi varit och besiktigat livet. Jag visste inte ens att man kunde det... Men det var ett riktigt vettigt möte med en jurist, som gick igenom vår livssituation för mig och Ola. Lagar och regler, saker att tänka på då det gäller ekonomi, förhållandet, barnen, huset, livet, döden osv... Det vettigaste vore att gänga oss, hålla ihop och skriva en kråka innan någon av oss kolavippar.

Njuter av att pappan i huset är hemma efter en och en halv vecka på vift. Mycket som hände under tiden, bl.a. ett nattligt besök på akuten med lilla Lova. Nu har vi fokus på flytt och att försöka komma iordning med allt ifrån kontrakt, nya avtal, uppsägningar och allt vad flytten innebär. Jag och Hilda satsar på att packa minst en kartong om dagen. 

Annars njuter jag av den fantastiska höst vi har i Jämtland just nu! Fina färger och ett mörker på kvällarna som gör att man bara vill götta ner sig i soffan, dricka te och tända en massa ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela