erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Tänkvärt!

Publicerad 2012-03-08 15:20:05 i Allmänt

Det finns tre ord, i en viss följd, som är oerhört mäktiga och betydelsefulla. Det krävs stort mod för att säga de till en annan person. Ibland vill en människa säga de till en annan (för att det är så!), men kanske inte vågar. Är hon/han rädd för att inte få den respons som den önskar? Det är bara vissa i ens närhet som förtjänar just dessa ord. Det är viktigt att passa sig, så att man inte missbrukar de tre orden. Då blir de snabbt betydelselösa. Att skriva dessa ord är också betydelsefullt, men inte alls lika modigt.

Jag har en modig vän, som igår sa dessa ord till mig. Det gick rakt in i mitt hjärta och värmde något otroligt. Synd att det inte var jag som var den modiga… För jag känner ju precis samma sak. Jag svarade i alla fall på samma sätt, eftersom det är så: ”Jag älskar dig!” och skickade iväg en slängpuss innan jag vandrade hemåt. Det kändes riktigt bra!

         

Kommentarer

Postat av: Kat

Publicerad 2012-03-11 23:24:40

Jag bara kände det så starkt, så då där spontant... Du betyder så mycket för mej!

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-03-14 10:51:29

Fint och tänkvärt Erika!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela