erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Oj oj oj...

Publicerad 2012-03-27 10:22:48 i Allmänt

Det går oerhört fort just nu... Det går inte vända ryggen till i många sekunder innan nånting har hänt bakom den. Vi har haft några händelserika dagar. I söndags började vi dagen med att sortera lite bland "viktiga" papper (sånt där skittråkigt, ni vet...). Jag och Ola satt med kuvert, papper och pärmar och försökte få ordning på det. Hilda låg på golvet vid sidan av och var nog den som roades mest av vår sysselsättning. Hon fick tag i ett fönsterkuvert och började leka med. Jag och Ola tänkte inte mer på det utan fortsatte att sortera, göra hål och sätta in. Men! Jag kollade på Hilda efter en liten stund... Kuvertet var inte längre ett kuvert och pappa Ola fick brått att samla ihop det som var kvar av det och tömma Hildas mun. För vi har annan mat åt henne, jag lovar!

           

Då det var våffeldagen passade vi på att äta våfflor med bär och grädde till frukost. Mmmm... Sen begav vi oss ut på en långpromenad. Såå skönt! Vi avlsutade promenaden med att hälsa på Kent och Nelson, då Hilda fick sitt första möte med hund. Det gick över förväntan. Hilda blev jätteglad och sprallig så fort Nelson kom i närheten. =) Det är nog tur att Nelson är så pass lugn och snäll. I helgen fick Hilda dessutom en resesäng. Sist vi var iväg, så märkte vi att hon är lite stor för att sova i liggdelen i vagnen under natten. Hilda provade och godkände sängen.

                 

Igår hade vi en fullspäckad dag. Jag och Hilda var ute och promenerade redan vid niotiden. Vi hade som mål att lämna in papper för att vi ska få umgås lite mer innan mamma Erika börjar jobba igen. Sen umgicks vi med grannarna, både hos dom och hos oss. Därefter planterade vi om blommor, innan vi bakade äppelmuffins och lagade ugnspannkaka. Då pappa Ola kommit hem och vi ätit middag, knöt jag på mig löparskorna och stack ut på en liten tur. Gick så himla bra och jag kände mig stolt! När jag kom hem hade mina godingar som förslag att vi efter att jag duschat skulle bada i badkaret alla tre. Så himla mysigt! =) När Hilda tvärdäckat efter en händelserik dag myste jag och Ola i soffan och provsmakade muffinsarna... Mmmm...

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2012-03-28 20:04:39

Oj, vad ni hinner med mycket!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela