erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Mysdag utomhus

Publicerad 2012-03-11 21:54:24 i Allmänt

Idag har vi varit ute och myst på torpet. Härligt! Hilda har testat pulkan som både mamma, morbror och moffa åkte i då de var små - en pulka som är 60 år! Moffa har fixat och uppfunnit för att den ska kunna användas av småttingar igen och inte bara grejer, som det varit de sista åren. Hilda säkerhetstestade inomhus först. Klart godkänt! =)

          

Sen åkte vi till torpet i Häggenås och provade pulkan på riktigt. Vi började med att gå en skogspromenad och Hilda fick sova i pulkan. Hon trivdes så bra där, så att hon sov i hela 2 timmar. Vi hann till och med kura in oss i stugan och fika medan hon vilade. När hon vaknade väntade nya äventyr. Hilda provade att sitta i träpulkan och fick dessutom vara med om sin premiärtur på spark. Härligt! =)

              

              

Vi avslutade dagen genom att äta middag hos mina föräldrar innan vi åkte hem och nattade Hilda. Imorgon väntar nya äventyr, då Hildas kompisar kommer på besök. Vi har bjudit hem mammorna och barnen i föräldragruppen. Det ser vi fram emot!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-03-12 08:28:51

Åh vad mysigt! Jag önskar att vi också hade en sån pulka (och ett torp för den delen också)!

Postat av: Ma

Publicerad 2012-03-12 22:14:24

Det var en toppendag! Pulkan är även bra för vuxna att åka "rodel" med....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela