erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Mycket på gång!

Publicerad 2012-01-26 09:08:03 i Allmänt

Igår började jag dagen med att koka puréer åt Hilda för att vi ska kunna börja ge henne smakportioner. Till lunch fick hon en smakportion av potatispuré, innan amning. Klart hon var lite skeptisk, men hon verkade tycka att det var helt ok och fick i sig lite i alla fall.
 
                     

På eftermiddagen var vi på föräldragrupp. Det var riktigt skoj! Det är så kul att se alla barnen. Igår var dessutom alla vakna och visade upp lite olika sidor och kunskaper. =) 

Hilda rör sig allt mer och igår vände hon sig igen. Startskottet har gått. Det är full rulle. Då vi skulle lägga henne för natten, gjorde vi som vanligt att vi släckte ner, sa god natt och gick ut. Men vi hann bara sätta oss ner i soffan, så "ropade" Hilda på oss. Ola gick in, men kom ut igen och sa till mig att gå in och titta på henne. På tre minuter hade hon lyckats hamna i en sovställning a la Pippi Långstrump - fötterna på kudden och huvudet under täcket. Hilda hade nog inga större planer på att sova... Men efter många om och men samt flera förflyttningar i sängen, somnade hon. Däremot har hon sovit riktigt oroligt i natt, vilket resulterar i att även föräldrarna gjort det. Hade det inte varit för att det är babysim idag, hade vi nog hållt oss hemma och vilat upp oss. Men det ska bli kul med babysimmet idag. Hoppas Hilda har som plan att sova ordentligt innan bara. =)

      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela