erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Magen blev en Hilda!

Publicerad 2011-10-13 09:24:11 i Allmänt

Vad livet är underbart, med alla överraskningar och händelser som det bjuder på. Tänk att jag, Ola och Hilda är en liten familj! Det är en oerhört mysig tanke. =) I det här inlägget tänkte jag koncentrera mig på magen, dvs. Hilda före leverans.

Då jag ser gravidmagar på stan kan jag längta tillbaka till tiden som gravid. Vilken härlig känsla det var att få bära runt på en liten kula. Mina händer var ofta placerade på min mage och ännu mysigare när den blivande pappans händer kände på magen. Det var en mycket häftig upplevelse att känna att någon levde i min kropp! Håller med om att det låter lite läskigt, men det var det verkligen inte. Jag är glad att jag fick en så positiv upplevelse av både graviditet och förlossning. Jag mådde så bra och trivdes med livet. Jag och magen levde precis som vanligt. Här bjuder jag på lite härliga bilder från några av sommarens aktiviteter.

                   
9 juli - en månad innan leverans hjälpte Hilda mig att dra upp en gädda ur Valsjön.
3 augusti - 6 dagar innan leverans var vi på torpet i Häggenås och sköt pilbåge.


    


28 juli - 12 dagar innan leverans var det en kanonfin dag. Då var vi ute på en flotte i Gunnarvattnet och njöt av livet. Till och med så att det blev ett dopp. =)

Sen bör jag ju tillägga att det är helt underbart att magen blivit mindre och Hilda är här! Hon förgyller mina dagar, min lilla skatt!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-10-13 09:41:21

Det där livet i magen som du pratar känner jag mig en aning tveksam till att det verkligen hände. Jag är mer imponerad av Hilda :)

Postat av: Jonna

Publicerad 2011-10-13 13:33:29

Finmage å finHilda!

Postat av: Ma

Publicerad 2011-10-14 19:00:19

Vilka härliga bilder och fina minnen!!! Du är så fin, både med och utan mage! KRAM

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-11-02 11:36:52

VIlket roligt inlägg :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela