erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Ut på tur - aldrig sur!

Publicerad 2010-05-18 22:58:11 i Allmänt

Helgen som just passerat tillbringade jag och karln på västra sidan av gränsen, i Norge. Vi åkte dit för att hälsa på "min norska familj" (som jag jobbade hos 03/04). Det har hänt en hel del med "småsyskona" mina. Minstingen som faktiskt hade blöja på natten då jag var där tidigare, hade nu blivit en riktig tonårstjej med tandställning, 5 cm längre än mig och med 3 storlekar större fötter än mig. Oj oj oj... Mysigt att träffa dem igen! Och jag tror att de godkände Ola också. =) De välkomnade oss både med svensk-norske boller och chokoladekake.

     

Fredagen njöt jag och Ola av lite egentid i ett soligt och varmt Oslo. Vi vandrade över Karl Johans gate, promenerade upp till Frognerparken, åkte trikk (spårvagn) ner till Aker brygge för att avnjuta en god middag och en pils på en uteservering. Därefter var jag ju tvungen att gå in i köpcentret "Oslo city" (där jag och Carro tillbringat några timmar) för att återuppliva lite minnen.

               

     

Lördagen var vi ute på tur med delar av familjen. Då var det Holmenkollen och fika på Frogner setern som gällde. En helmysig helg!

                                                      

Kommentarer

Postat av: kat

Publicerad 2010-05-19 01:21:19

va mysigt det såg ut!! kan tänka mej att det var en toppen resa. å roligt att träffa din koserliga norska familj!! kul med bilder på din blogg också så man får se... kramar

Postat av: kat

Publicerad 2010-05-19 01:22:22

jo, föresten... du å ola är verkligen så fina tillsammans =)

Postat av: Carro

Publicerad 2010-05-20 14:06:37

Shit vilka stora barn du har fått! Och vad lika Maud och Edvard är varandra :) Hur som, ni verkar ha haft en toppentur. KramKram

Postat av: Ma

Publicerad 2010-05-21 21:06:32

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Kul att det äntligen blev ett besök hos din familj i Norge. Pingsthelgen och din födelsedag är jag glad att jag får mysa med dig här hemma i Lit. Härligt! Kram // Ma

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela