erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Här händer det grejer...

Publicerad 2010-06-24 09:00:04 i Allmänt

Den här veckan har varit så lång, trots att det bara är torsdag idag. Tur att jag är ledig idag och att jag har mycket att se fram emot. På tre dagar har jag hunnit med tre olika anställningsintervjuer. Nu är det bara att gå och vänta och hoppas.

Idag packar jag och Ola bilen med tält, sovsäckar och annat för att åka ut på tur. Ut mot kusten ska vi i alla fall, sen får vi väl se vad destinationen/-erna blir. Det ska bli riktigt skoj att åka iväg ett tag och bara njuta av sommaren som faktiskt verkar vara här för att stanna ett tag nu.

Nästa vecka jobbar jag min sista dag på Ekängen. Känns trist måste jag säga. De tackade av mig och två andra som ska sluta då vi firade midsommar i tisdags. Blödig som man är var det rätt tufft... En kvart senare skulle jag dessutom på en anställningsintervju.

För övrigt tycker min karl att jag har många skor. Vi diskuterade det häromdagen och han sa att jag helt säkert har 50 par i alla fall. Jag var inte helt övertygad. Men det var han, så han gick ut i hallen och skrattade till efter en stund... "På dörrmattan står det nio par... Sen har du en hel del i skohyllan, i klädkammaren och uppe på vinden. Tror du fortfarande att du inte har 50 par?" Hahaha! Kanske ska undersöka om han faktiskt har rätt...

Glad midsommar på er!

                                   

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-06-24 19:11:19

Hej Erika!



Håller med dig om att avskeden är jobbiga...barnen en lärt känna och även kollegorna..hoppas att du får en ny anställning snart...inom kommunen eller?..såg att de sökte folk till ekens förskola?..själv jobbar jag 3 dagar i veckan (60%) inom hemkommunen...skönt när en kan ta cykeln och åka till jobbet...vi flyttar nästa vecka...spännande...HA EN SKÖN MIDSOMMAR

KRAM PETRA

Postat av: Hannah

Publicerad 2010-06-27 10:52:37

hälsa Ola att man inte kan ha för många skor ;) Och lycka till med jobben! Kramar!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela