erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

En femårings tankar

Publicerad 2009-09-19 10:34:52 i Allmänt

Jag och en av mina gobitar på jobbet (pojke 5 år) står och stryker hans pärlplatta i form av ett hjärta.

-         Min mamma kommer bli så glad när hon får det här.

-         Ja, det kommer hon bli. Det skulle jag ha blivit om jag var mamma och fick ett sånt fint hjärta.

-         Men! Du är ju en mamma… säger han med ett leende.

-        Nä, jag är faktiskt ingen mamma.

-         VAD ÄR DU DÅ?!? utbrister han förvånat.

Vad ska jag svara på detta?

-         Ja du… Jag är vuxen och tjej, men jag har inga barn.

-         Men du måste ju ha fått en bebis nån gång.

-         Nä, jag har inte fått någon bebis än. Men det kommer jag säkert att få senare.

Han funderar en stund till…

-         Men fröken, du har väl hittat en kille?

-         Ja, jag bor ju tillsammans med en kille som heter Ola.

-         Ja, för om du ska ha en bebis måste du ju ha en kille först.


Och där var han nöjd med den diskussionen. Då man jobbar med barn kan man få höra en hel del sköna kommentarer och tankar. Det är härligt att få veta lite grann om vad som rör sig i barns huvud.

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2009-09-20 17:44:41

Ja, när man jobbar med barn får man sig ofta ett gott skratt. Ja, vad rör sig egentligen i huvudet på dem. Det var en gång en liten flicka som vaktade sniglar... Hon var liten, men tuff...

KRAM

Postat av: Ella

Publicerad 2009-09-21 11:07:55

hahaha! va bra att han kollade av att du iallafall hade en kille! sötunge! :)

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-09-25 14:13:18

hihi vilken liten söööting :) det är roligt att de verkligen säger vad de tänker :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela