erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

En helg utöver det vanliga

Publicerad 2009-07-01 11:21:12 i Allmänt

Helgen som var tål att berättas om. Jag och Ola bestämde oss för att ha en riktigt mysig helg tillsammans, vilket vi lyckades riktigt bra med måste jag säga. =) Fredagen var ganska lugn. Ola jobbade till halv åtta och därefter slöade vi bara i soffan och laddade upp för resten av helgen.

Lördagen inleddes med en god helgfrukost tillsammans med min sambo. Sen blev det en sväng till stan innan vi skulle iväg på Spa uppe på Billingen. Där njöt vi ordentligt av att bara ta det lugnt och mysa i flera timmar. Den rygg- och nackmassage, som jag fick presentkort på då jag fyllde år, var riktigt skön. Mmm… Då vi kände oss tillräckligt avslappnade och nöjda åkte vi hem, fortsatte ta det lugnt och mysa samt att vi piffade till oss lite för att gå ut och äta. Vi var på Mango’s och åt deras grilltallrik med ox-, fläsk- och kalkonfilé som serverades med tzatziki, grillade grönsaker och vitlöksfriterade potatisar. Maten avnjöt vi med lite rött vin i våra glas. På vägen hem gick vi förbi Willys och köpte lite smått och gott för att kunna sitta någon timme på balkongen och fortsätta vår fantastiskt mysiga dag. Med en varsin Ishcoff (som min mormor säger om Irish coffee) och glass med punsch & russin satt vi och hade det gott och snackade skit i värmen på balkongen. =) En riktigt lyckad dag!

             

        

Dagen därpå (söndag) tog vi oss en tur till Hjo och gick runt och njöt av värmen i hamnen, kollade på båtar, åt glass och hade det gott. Därefter åkte vi hem och grillade. Man ska väl njuta då det är sommar va?

        

        

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-07-01 11:41:18

Härligt, ni ser ut att använda sommaren på allra bästa sätt. fortsätt så när ni åker hem nu, jag är lite avis på er. Men jag kommer snart efter... Puss

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-07-01 12:57:09

ni är såååååååååå söööööööta

Postat av: kat

Publicerad 2009-07-04 13:37:04

underbar härlig dag!! ännu bättre nu när jag vet vad ni mer gjorde ;) söstra mi!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela