erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Har du sett Herr Kantarell?

Publicerad 2008-08-27 11:22:52 i Allmänt

Morgonen efter kräftkalaset (i lördags) var det bara till att pallra sig upp vid 06.15. Med kudden i högsta hugg satte jag mig i bilen och sov någon timme extra. Några timmar senare var vi på plats i de jämtländska fjällen för att utföra dagens uppdrag - kantarellplockning! Vi hade en helt underbar dag. Härlig natur, fint väder, "exotiska" djur och himla mysigt! Är det konstigt att man trivs bra i Jämtland?

  Herr Kantarell m familj                   Ma & Pa                             Visst är det fint?
    
    En söt fjällemmel                  Renarna som följde oss             En "kungsgroda"!
   
  Fikapaus - ett måste!                            Mmm...                     Dagens skörd - 25 liter!
   

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2008-08-27 22:13:17

Vilken härlig dag. Kantarelldagen - en av årets höjdpunkter. Kul med alla "exotiska" djur. Roligt också att kungsgrodan har följt oss genom sommaren och vilken tur att vi missade björnarna - även om jag vet att du skulle vilja se en. Bättre att göra det genom en bilruta!

Kram!

Postat av: Kristin

Publicerad 2008-08-29 10:52:44

Åhhh va härligt det ser ut som att du har det där uppe =) Skönt å hinna med en massa mys innan det är dags att bege sig söder ut...Vilken härlig kantarell korg, det var verkligen inte illa...å härlig kräftskiva!!! Hoppas allt är toppen å nu får du njuta, sista rycket...vi ses snart!!! Kram

Postat av: Kickan

Publicerad 2008-09-07 14:05:12

åhh, vad underbart! man kan inte annat än längta hem när man ser dessa bilder.

kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela