erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

"Snart kryper jag upp för trappan mamma!"

Publicerad 2014-03-14 14:04:32 i Allmänt


Lova är verkligen högt och lågt och överallt just nu. Idag när Hilda sprang upp för trappan till sitt rum, skyndade Lova efter. Som tur är tog det stopp här, men hon var så nöjd över att stå där och spana. ;)

Nu är det snart helg på riktigt. Jag och småbrudarna tar ju helg redan på torsdagar, då Hilda bara är på förskolan tis-tors, när jag är föräldraledig. Men idag är det ju fredag och då får pappan i familjen helg också. Idag har vi hunnit med att äta en mysfrukost, lekt med lego, kollat på en Pippi-film (eller då passade jag på att träna lite), ätit en delikat lunch bestående av korvtärningar, nudlar och ärtor i en salig blandning. Lova fick lax och potatismos på burk. Tjejerna åt och njöt, vilket är huvudsaken! Sen blev det en promenad då tjejerna skulle sova och det är precis det de gör nu. Jag sitter och njuter av lugnet i soffan med en kopp kaffe. Snart ska Hilda upp... Då brukar vi fortsätta mysa i soffan tills Hilda vaknat till. En underbar stund på dagen. :)
En "gammal" bild från 24 feb.

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-03-15 20:56:13

Finaste tjejerna!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela