erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Uppsala-la-la!

Publicerad 2011-02-21 20:37:37 i Allmänt

Har haft en riktigt bra helg i Uppsala med allt som vi hunnit med. Vi anlände på torsdagkväll. Ola kom från Boden och jag från Skövde. Nostalgi att återvända till en stad man bott i under 3,5 år.

Fredag: Huvudsyftet med besöket var Oskars disputation, som blev en riktigt lyckad tillställning. På morgonen var vi på själva disputationen som pågick i 2,5 h. Inte mycket som man förstod, men Oskar gav ett proffsigt intryck och det gick jättebra för honom. På kvällen var vi på disputationsfest på Gotlands nation. Riktigt god mat, trevliga människor, en hel del bra tal, snicksnack och dans (hann med två styrdanser också). Kul!

Lördag: Dagens mål var en fikadate med Jullan, Tommie, Jonna och Jens. Vi gick på nationsfika på GH. Alltid lika lyckat. Så himla kul att få träffas och snacka en del. Det blir alldeles för sällan... Sen gick jag och Ola och handlade lite gott att ha med oss till hotellet. Vi hade en riktig myskväll på hotellet. Beställde pizza med hemkörning och bara rådde om varandra heeela kvällen. En så oerhört mysig dag!

Söndag: En riktig hit-och-dit-fläng-dag. Först åt vi frukost på hotellet. Sen tog vi bussen till stationen för att låsa in mitt bagage. Sedan blev det buss vidare till Oskar där vi lämnade Olas bagage. Därefter drog vi iväg till Carro och Alexander för en fika. Men då vi var lite tidigare än tänkt, visade det sig att de var och handlade då vi närmade oss deras lägenhet. Då gick vi en liten promenad förbi Ringgatan, mitt första boende i Uppsala. Där bodde jag då jag och Ola träffades, så det finns många mysiga minnen därifrån. Sedan gick vi till Carro och Alexander i deras fina lägenhet och fikade och pratade om allt möjligt. Sen var det tid för mig att återvända till Skövde med tåg. Ola återvände till Boden, där han kommer att vara drygt en vecka till.

För övrigt är jag så sjukt lycklig och galet kär! =)

Vilken dag! =)

Publicerad 2011-02-14 20:54:13 i Allmänt

Alla hjärtansdag för all del, inget jag egentligen lägger så stor vikt vid… Men, det är ju underbart att få visa nära och kära vad de betyder för en. Trots att de inte betyder mer idag än vad de gjorde igår eller vad de kommer att göra imorgon. Den här dagen har nästan känts som en födelsedag, trots att jag är ensam hemma. Först kom två söta kort med posten från mina underbara föräldrar och min fina mormor. Det ena som vi ännu inte vet hur mycket det är värt och det andra med ett fika-bidrag. Sen plingade det på dörren och ett blombud dök upp. En fin tulpanbukett och en liten söt nalle fick vi av mina gulliga svärföräldrar. Sen fick jag dessutom ett telefonsamtal av min farmor och vi pratar inte allt för ofta, så det var jättekul att hon ringde!

Nu sitter jag i soffan och bara myser i min ensamhet. Har tänt lite ljus och sitter och slökollar lite på tv. Ola är på väg norrut med jobbet. Han ska vara borta i ca 2,5 veckor. Så vi firade alla hjärtans dag igår, med en mysig promenad i det fina vädret och en underbart god middag tillsammans. Det är tur att vi ändå ses till helgen. Då ska vi mötas upp i Uppsala för att gå på en disputation. Spännande och kul! Då blir det ännu mera mys, då vi ska bo på hotell torsdag till söndag. =)

För övrigt mår jag toppen! Det är mycket som händer just nu, men det känns härligt! Snart är min kurs på högskolan klar också, vilket ska bli himla skönt! Då ska jag bara njuta! =)