erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Vädret, det är maj nu!

Publicerad 2012-05-07 09:22:15 i Allmänt

Aprilväder tycker jag kan hålla sig till just april och inte passera över gränsen till maj också… Hmm… Men här är det verkligen aprilväder nu. Snö, sol, regn, sol, kallt, varmt. Vi hade egentligen som plan att åka till Gärdnäs i helgen, men det blev inte så. Snön vräkte ner och vi bytte till sommardäck förra helgen. Nu skulle jag kunna tänka mig att det blir sommar på en gång!

I lördags hade jag en mamma/dotter-dag. Det händer ju lite titt som tätt, men den här gången var det jag som var dottern. Jag och min mamma besökte tjejmässan i Lit. Sååå mysigt! Vi bokade in oss på massage (nacke, rygg och axlar). 20 minuter för 100 kr. Det är en stor anledning till att man går till tjejmässan faktiskt! Sen shoppade vi lite – smycken, ingefära, tunnbröd, kort. Vi passade även på att njuta av gott fika – prinsesstårta och kaffe. Mmmm… Jag hade en toppendag med min kära mamma.

Hilda är en riktig kämpe, med stort självförtroende. Nu när hon behärskar att ta sig fram av egenkraft och att hon med enkelhet sätter sig upp (tyvärr även i sovande tillstånd nattetid) har hon även kommit på hur hon reser sig mot saker. Självförtroendet är till och med så gott att hon släpper åtminstone ena handen då hon ställer sig upp. Rätt så vingligt, men visst går det. Då hon kommer på att hon ska släppa båda händerna går det inte alltid lika bra… Men det är ju bra att hon tror på sig själv i alla fall. Hahaha…

                                 

Igår hade vi en riktig mysdag. Trotsade det fina vädret och var bara hemma, bland annat kollade vi i fotoalbum och återupplevde gamla minnen. Härligt!

        

       

Vilken tur jag har att jag har just den familjen som jag har!  =)

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2012-05-07 20:54:47

Ja det var en mysig dag vi hade i lördags! Vi beställer väl snart en massage igen?! Vilka härliga bilder.... Som alltid! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela