erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Ledig, pysslar och längtar...

Publicerad 2011-07-08 12:59:47 i Allmänt

Nu är vi i vecka 36. Känns som att det är svårt att planera veckorna framöver. Det är bara lillskrutten i magen som vet när den behagar sig komma ut. Vi får bara ovisst gå och vänta. =) Men det är spännande! Jag har börjat känna av hur livmodern tränar sig för det som komma skall. Men det lilla livet får stanna i magen några veckor till. Om man tittar på statistik på hemsidan www.blimamma.se ser det ut så här för oss just nu:

  • Bebisen väger c:a 2708 gram. *
  • Bebisen är c:a 47,8 cm från hjässa till fot. *
  • Du har klarat av 88% av graviditeten.
  • Du har 31 dagar till förlossningen.

  • * Siffrorna avser genomsnittsbebisen och bygger på medelvärden för ett stort antal foster. Ref: Lagercrantz, H. (2003).



    Idag är jag hemma och pysslar. Jag har gjort saft av rabarber och svartvinbärsblad, gjort smycken, tvättat, plockat bland papper och lite sånt. Det har regnat tidigare vilket gör det enklare att få saker och ting gjort inomhus. Men nu skiner solen igen och jag hoppas den tänker stanna några dagar. Jag ska snart packa för att åka med mamma och pappa till Valsjöbyn i eftermiddag. Ola ska åka till Tallin på svensexa över helgen. Nästa vecka börjar Ola sin semester. Mysigt! =) 

    Kommentarer

    Kommentera inlägget

    Publiceras ej

    Om

    Min profilbild

    Erika

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela