erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

1:a advent - mysigt!

Publicerad 2008-11-30 10:14:24 i Allmänt

Nu är det fem dagar tills jag får träffa Ola... Dagen närmar sig med skräckblandad förtjusning. Knepigt! Det ska ju bli heeelt underbart att han kommer hem. Jag längtar sjukt mycket efter att få vara tillsammans igen! =) Men... Det är konstigt att det här snart är förbi, det som jag gruvade mig så mycket för och tyckte var så jobbigt. Då börjar liksom en ny episod av mitt liv. Det kommer att ske stora förändringar, vilket känns spännande. Men det är den här ovissheten som gör att det känns lite tungt. Jag försöker intala mig att det löser sig (för det gör det ju alltid!) men det ligger ju och gror i bakhuvudet ändå.


Examensarbetet då? Ja, det går verkligen framåt! I fredags var vi på möte med vår handledare. Det gick jättebra och det kändes toppen! Hon hade lite åsikter om vad som skulle skrivas var osv. Däremot uttryckte hon sig om att vi typ är färdiga och att vi jobbat på jättebra! Kul att höra! =)


I torsdags hade jag en dag full av aktivitet. Jag och Sanna tog oss en ledig dag och åkte till Vallentuna för att hälsa på Evelina. Jättemysigt att träffas lite! =) Då jag var på väg hem därifrån mötte jag Jörgen och Linnea. De var på väg ner till stan, för att de skulle gå den ljuspromenad som varit i Uppsala hela november. Jag vände på klacken och följde med dem. Nedan är några av konstverken:

             
             Universitetshuset                 Universitetshusets entre             Carolina Rediviva
             
               Eddaspången                          Staty i min smak                     Skytteanska valvet

Idag blir det nog lite glögg och kanske en liten lussebulle. Det är ju trots allt första advent! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela