erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Objuden gäst på pensionat Oscarsson...

Publicerad 2008-04-15 21:56:55 i Allmänt

Det finns många gäster som jag blir helnöjd och toppenglad av, då de dyker upp här på pensionatet! Ni får gärna komma hit lite oftare... men nu för tiden är det en gäst som dyker upp allt oftare och han dyker upp då man minst anar det. Jag gör verkligen allt för att hålla honom borta - låser dörren, verkar upptagen, håller mig hemifrån... men han hittar igen mig hur som helst. Hans malliga namn är Herr Ågren! Du hör ju bara hur det låter... Vetskapen av att han är nära gör att man får ont i magen. Han är nonchalant, elak och påminner en om saker man helst inte vill tänka på... För tillfället tror jag han snurrar runt på flera ställen här på Studentvägen. Vad ska vi göra för att skrämma iväg honom? Om ett tag (inte allt för länge) ska vi nog få honom att besöka någon annan. Jag tycker inte jag förtjänar en så pass objuden gäst som honom. Andra förtjänar det bättre!


De tillfällen då inte Herr Ågren är på besök är allt frid och fröjd! Då mår jag riktigt bra. Idag har varit en typisk sådan dag, men då har han antagligen varit och stört någon annan...


Ni som vet att ni är välkomna på pensionatet mitt kan väl se till att dyka upp lite oftare, för då kanske Herr Ågren förstår att han inte har en plats på mitt fina pensionat!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-04-15 22:04:50

Jag kommer jag kommer! Och jag ska göra allt i min makt för att hålla denna eländiga karl på avstånd! Du förtjänar bara det bästa å inget annat...

Postat av: Jonna

Publicerad 2008-04-15 23:54:21

jag hade han på besök i helgen iaf;-) så liiite avlastning hoppas jag att du kände. sen så ska vi hjälpas åt å sparka ut han när han kommer!! puss

Postat av: Ma

Publicerad 2008-04-16 22:31:02

Vilken typ! Han gör det bra (eller dåligt) som ränner runt överallt! Men, men ...vi får mota honom i dörren. Snart kommer vi till dig. Längtar!!! Kram kram

Postat av: katten

Publicerad 2008-04-17 11:47:31

va?! är han hos dej också? han har ju varit hos mej hela veckan-oavbrutet. måste vara en dubbelgångare, tvilling eller en clonis?! =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela