erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

"Dutti mamma!"

Publicerad 2014-01-28 18:48:39 i Allmänt

Det känns rätt skönt då ens dotter på två och ett halvt år spontant säger att jag är duktig. Det värmer... :)

Senaste dagarna har det hänt en del i huset. Tjejerna fick gardinstänger uppsatta på deras rum med tillhörande gardiner. Jag sprang stan runt för att få tag i några vettiga tyger. Till Lovas röda rum fanns det mycket att välja på. Hildas grön/rosa rum var värre... Tur jag hittade färdigsydda kappor på rusta tillslut! :) Deras rum blev riktigt mysiga! Nu ser jag fram emot en tur till Ikea för att inreda Lovas rum.

Idag pysslade jag ihop tre tavlor till Lovas rum, av tyget som var kvar. Kul! Det var då Hilda såg resultatet som hon uttryckte: "Dutti mamma!" ;)

Annars har vi målat dörrkarmar, lister och annat, rivit tapeter, spacklat och slipat. Snart dags att tapetsera trappan/hallen uppe. Spännande!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-01-28 22:25:17

Jag håller med Hilda!!! Vad söt tavlorna blev! Hilda vill nog gärna vara hos momma och totatch nåt framöver när mamman och pappan ska till IKEA....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela