erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Skövdebo, sambo och arbetsmyra

Publicerad 2009-01-30 11:27:51 i Allmänt

I lördags var det dags för examensceremoni i universitetsaulan - en maffig tillställning med musik, tal och diplomutdelning. Det var en helt underbar dag! Både lycka och vemod infann sig. Efter ceremonin var jag, Ola, mamma och pappa på en grekisk restaurang och åt riktigt god mat. Mmm... Jag uppvaktades med presenter som bland annat en ny mobil, en kryssning till Helsingfors och tre olika hjärt-halsband som innehöll mycket känslor och tankar. Känslomänniska som jag är var det en hel del krokodilisar som rann längs kinderna den dagen. Under söndagen åkte vi ner till Skövde igen. Lämnade in rumsnycklarna och lämnade 3,5 år i Uppsala bakom mig.


Väl på plats i Skövde har det hänt mycket. Förra torsdagen var jag på två anställningsintervjuer. Båda tjänsterna var 50 % arbete i förskola. Jag fick båda jobben (självförtroende-kick!), men jag tackade ja till det som kändes bäst (förstås). Förskolan jag kommer att arbeta på ligger en liten bit utanför Skövde. Barnen är 5-6 år och jag kommer att arbeta heldagar, vilket gör att jag kan vikariera lite på andra skolor också. Alltid bra att få visa upp sig lite och skapa kontakter... Jag börjar egentligen jobba på onsdag (till slutet av juni), men jag har redan varit där 2 dagar och vikarierat. =)


Hur känns det att vara Skövdebo då? Och sambo? Ja, till att börja med måste jag säga att det känns helt underbart att äntligen få ha lite vardag tillsammans med Ola. Det är så mysigt att vara så nära varandra. För tillfället håller vi på att ordna i lägenheten. Exempelvis spontanköpte vi en soffa i söndags. Den kommer till veckan. Mysigt! Igår var vi och kollade vitrinskåp, tvbänk och hallmöbel. Imorgon kanske det blir en tur till Jönköping och Ikea. Då kommer det nog att inhandlas en hel del kan jag tänka. =) Och om vi åker dit blir det självklart ett stopp hos jenta mi!


Skövdebo då ja... Jag tycker att Skövde som stad är himla mysig och bara jag fått ordning på alla väderstreck och skapat mig lite kontakter kommer det här nog bli riktigt bra. Kul också att jag bor så pass nära min bror nu. Ikväll ska vi hämta honom och Ale på tågstationen och skjutsa ut dem till Lerdala, där de ska hälsa på Ales bror. Kul! =)

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-01-30 21:25:45

Härligt att du så snabbt kommit i ordning i allt det nya, även om det är pyssel kvar så ser det ju ljust ut för din del... Och jag hoppas att ni dyker upp imorrn, jenta di behöver det. Och ni behöver saker från IKEA :)

Postat av: k

Publicerad 2009-02-01 22:31:18

spännande med allt nytt, å skönt att det löste sig så snabbt å smidigt med jobb!! jag ser fram emot en tripp till skövde så småningom!! kram å hälsa vardags-ola!! =)

Postat av: Kristin

Publicerad 2009-02-10 21:09:27

hej gumman...va kul det är att läsa om ditt liv nu...det låter verkligen som att trivs å det förstår jag att du gör...grattis så mycket till jobben men främst jobbet...synd att vi inte hann få till nån date innan du flyttade, men man vet aldrig, det finns fler chanser!!! Kram på dig gumman!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela