erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Längtan efter vardag!

Publicerad 2014-05-09 09:19:43 i Allmänt

Tittar på en liten hand och tänker tillbaka på veckan som gått... Vilket helvete vi har haft! Lova "firade" sin 10 månadersdag på sjukhus... Då hon låg slutkörd i min famn tänkte jag just att hon låg på precis samma sätt, precis 10 månader tidigare. Med lite andra känslor i kroppen den här gången och vi hade flyttat en våning upp. Lova var trots detta den som fick den lindrigare magsjukan (trots två toppar och sjukhusbesök). Hilda drabbades värre. En så aggressiv magsjuka har jag aldrig varit med om! Första dygnet kräktes hon ca 30 ggr, fick inte behålla nåt... Följdes upp av nästan 40 graders feber och då hon väl piggnat till liiite grann fick vi hoppet tillbaka. Men då kom det några blöjbyten och nästa kräkning... Även den här tjejen hade två toppar.

Jag känner mig helt slutkörd! Somnade i Olas famn 20.40 igår. Som tur är sov båda barnen rätt så bra inatt och det bästa den här veckan hände imorse,
 då vi vaknade av att Hilda sjöng "Bä bä vita lamm". :) Ola är på jobbet några timmar idag. Tror vi alla längtar efter vår underbara vardag just nu!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-05-09 19:42:43

Härligt att det vänder! Tänk vad mkt man kan längta till vardagen som man ibland kan tycka är så jobbig. När allt är sådär förstår man hur bra vardagen faktiskt är :)

Kram

Postat av: Ma

Publicerad 2014-05-09 20:52:19

Det har varit en tuff vecka för er alla, men nu vänder det nog. Kram till er alla!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela