erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Lycka!

Publicerad 2014-01-29 22:11:57 i Allmänt

Idag kom det... För första gången. Hoppas innerligt på fler!

Vi satt vid middagsbordet och som vanligt sitter Hilda bredvid mig. Jag märker hur hon tittar på mig och sedan säger hon: "Gecka dig!" Först förstod jag inte vad hon menade, så jag frågade vad hon sa. Hon tittar på mig igen och upprepar: "Gecka dig mamma!" Då förstår jag, men ställer ändå kontrollfrågan: "Älskar du mig, är det det du säger?" "Ja!"
Jag svarar henne och berättar hur mycket jag älskar henne, sedan kramas vi och jag håller på att bryta ihop... ;) Blev alldeles tårögd. Goa unge! Även om hon kanske inte förstår innebörden helt och hållet i dessa ord, var det en helt fantastisk känsla då min dotter säger något så viktigt till mig! Mäktigt! (Hon har helt klart förstått att det är något fint man säger till någon man tycker om, som den då blir glad av att höra.)

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-01-29 22:32:26

Ja, vilken lycka! Kram! Geckar er!

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-01-30 08:10:00

Underbart!!!

Minns första gången Molly sa det, jag höll på att natta henne och när jag pussade henne godnatt sa hon det. Sen flög man omkring på rosa moln :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela