erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Min lilla stora tjej!

Publicerad 2014-02-05 13:47:33 i Allmänt

På väg hem från förskolan passade jag på att ta kort på Hilda, min lilla stora tjej. På söndag är det 2,5 år sedan hon kom till världen... Ut ur mig! Det är fortfarande så ofattbart och fascinerande att tänka på. Hon är ett energiknippe utan dess like och är still endast då hon sover (knappt det) eller då hon sitter med "paddan". Annars gillar hon att "pringa fot fot", "boppa", klättra och dansa. Sjunga och prata mycket (inte begripligt för alla) är hon också en hejare på. Hon är bestämd, men har respekt för oss vuxna. Glad och go och oftast rätt så mysig. :) Det ska bli spännande att se hur relationen mellan systrarna kommer bli. Då vi är borta är Hilda väldigt mån om sin lillasyster. Då vi kom till förskolan idag ropade hon: "Kom kom titta! Min Ooa (Lova)!" Sen när nån kommer i närheten av Lova är hon där och säger ifrån. Det är ingen som ska röra hennes lillasyster! :) Hemma är det lillasyster som ska passas, så att inte hon rör Hildas grejer. Haha! Det är underbart att få följa dessa två tjejers utveckling!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2014-02-05 15:55:25

Ja, vilken stortjej och guldklimp. Ska genast visa mommamomma korten. Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-02-05 20:09:05

Så galet sött med ryggsäcken :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela