erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Sjukstuga på Bergsgatan... igen...

Publicerad 2013-03-10 10:58:23 i

Torsdag och fredag var jag hemma med en snorig och rosslig tös. På fredag eftermiddag hade jag hoppet uppe och vi gick ut och fikade med "moster" Carro. Mysigt! När vi kom hem var Hilda fortfarande rätt pigg, men strax därefter sa det pang och hon blev het som en kamin. Drygt 39 grader. Känns som det går runt runt...

Det går verkligen upp och ner. Ena stunden är hon som en liten trasa, som bara vill krypa ihop i mammas famn. En liten stund senare kan hon hitta lite energi som hon bara måste göra av med.

Igår var ändå värst... En febertopp på 40,6 grader. Usch! Då var Hilda verkligen som en trasa och hon kokade. Inget roligt som förälder. Vi ringde 1177 och hörde hur vi skulle hantera situationen och fick lite tips och lugnande ord.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-03-10 18:01:38

Vad ger ni för ngt? Jag märkte nu senast att hög feber
gick ner fortare och längre med Ipren supparna än
Alvedon supparna.

Kram

Postat av: Erika

Publicerad 2013-03-10 18:07:30

Ja, det sa de på 1177 också, men vi har Alvedon hemma. Men det kanske blir till att köpa Ipren så småningom. Vi är rätt sparsamma med att ge något överhuvudtaget. Brukar ge till natten, men då temperaturen var uppe i 40,6 grader tvekade vi inte att ge Alvedon.

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-03-10 18:21:38

Vi brukar inte heller ge förrän det blir runt 39
eller om man märker att det behövs.

När hon hade 41 hjälpte inte Alvedon så
bra alls.

Postat av: Ma

Publicerad 2013-03-10 20:45:36

Lillskruttan...dags att bli frisk nu. Nu får det vara nog!!! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela