erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Avslutning på babysimmet

Publicerad 2012-05-10 16:59:29 i Allmänt

   

Idag var det avslutning på babysimmet för den här gången. Vi får väl se om vi kommer fortsätta till hösten eller om nöjer oss med att bada på egen hand framöver. Det har verkligen varit jättekul och jag tror att det är nyttigt att låta såhär små barn vänja sig vid att vara i vatten vilket jag tror underlättar att lära sig simma så småningom. Jag är så imponerad över Hilda och de andra små barnen. Hilda är totalt orädd och älskar att vara i vattnet! Det har hänt mycket sedan vi började på babysimmet i januari. Idag fick de prova olika flytgrejer. Då kunde vi vuxna bara vara i närheten, så att de själva kunde flyta runt. Hilda trivdes riktigt bra i flytvästen (såg ut som att hon skulle somna). En sådan ska införskaffas inför sommaren! Vi fortsatte även med dyk-övningar, att åka rutchkana och att hoppa från kanten. Vi kommer nog sakna att komma iväg och bada på torsdagar, men det är ju inget som säger att vi inte kan gå dit ändå. Rätt skönt också att inte vara låst till en speciell aktivitet.

             

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-05-10 17:29:09

Åh vad mycket som hänt sedan sist jag såg Hilda.. :) det går verkligen fort nu.. vi får se till att hitta på något ute framöver tycker jag :) Jag och Emma funderade att gå på Jamtli imorgon, är sista gången för den här terminen och de skulle vara ute och hälsa på de nyfödda i ladugården :) hoppas det blir hyffsat väder bara.

Postat av: Ma

Publicerad 2012-05-10 18:08:03

Vilken bad(d)are! Kram på er!

Postat av: Sara.K

Publicerad 2012-05-10 18:59:51

Ser så härligt ut :) Helt underbar bild där hon håller i bassängkanten !!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela