erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

År 2011 - var ett händelserikt år!

Publicerad 2012-01-02 13:56:13 i Allmänt

           


Det har hänt oerhört mycket under året som gått. I mitten av december 2010 fick vi veta att vi skulle bli föräldrar, vilket har gjort att fokus legat till stor del på det under 2011. 


Januari
– Funderingar på framtiden, inskrivning på MVC i Skövde, jobbsök, flytt?


Februari
– Ola var i Boden mycket. Törrt! Jag jobbade på och pluggade en hel del.


Mars
– Ultraljud. En helt fantastisk upplevelse. Jag var sååå nervös innan. Tänk om jag skulle få se nåt jag inte ville… Färdig med kursen på Högskolan i Skövde – ”Reggio Emilia, ett förhållningssätt till lärande”. Jätterolig kurs att ha med sig!


April
– Första flyttlasset från Skövde gick då vi firade påsken ”hemma” i Jämtland. Var på anställningsintervju på Mosippans förskola och fick direkt besked om anställning!


Maj
– Andra flyttlasset från Skövde då Ola flyttade upp och började arbeta på SAAB. Jag jobbade min sista dag som förskollärare i Skövde. Tredje och sista flyttlasset gick då mina föräldrar kom ner och hjälpte oss att bära och att flyttstäda. Skrevs in på MVC på Frösön.


Juni
– Flyttade in i lägenheten på Bergsgatan på Frösön. En toppenlägenhet som vi trivs jättebra i!  Började jobba på Mosippan. Kämpade mot försäkringskassan angående havandeskapspenning. En kamp som jag förlorade…


Juli
– ”Semester” tillsammans med Ola. En helt underbar och händelserik sommar med riktigt bra väder.  Valsjöbyn, Gärdnäs, stråket med en massa godingar.


Augusti
– HILDA kom till världen! Vi blev föräldrar. Den största och mest fantastiska händelse i mitt liv. Vi hade många besök för att välkomna henne till världen.


September
– Försöker lära känna den nya medlemmen i familjen och anpassa sig till det nya livet. Jag och Ola firade 6 år tillsammans genom att gå ut och äta, första gången utan Hilda, momma och moffa var barnvakt.


Oktober
– Jag och Hilda besöker Öppna förskolan och BVC en hel del. Min mamma opererar sin hand och blir sjukskriven. Umgås mycket med henne.


November
– Olas första farsdag firades. =) Gick en kurs i babymassage. Gick igenom prövningen att vara magsjuk och ha barn…


December
– Momma Gertie blir dålig och får spendera mycket tid på sjukhuset. Skidskytte i Östersund. Jamtli julmarknad. Stukar min hand. Tagit bort mitt födelsemärke på näsan. Firar Hildas första jul – gissa om hon hade varit snäll i år?! Namnkalas för Hilda hemma på Bergsgatan. Nyår firades i Gärdnäs hos Olas föräldrar.


Som sagt, ett händelserikt år! (Det tål ju att tilläggas att jag säkert glömt att skriva hit en del…). Det känns i alla fall helt fantastiskt att vi blivit en familj, att Hilda kommit till världen och att vi äntligen återvänt till Jämtland!


          

                  

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2012-01-04 16:06:10

Du ser utan tvekan ut att ha haft ett bra år! Och kommande ska bli ännu bättre :) Kram

Postat av: Lelle

Publicerad 2012-01-21 13:11:51

Men vad är det du säger Eja! Är födelsemärket borta! lägg ut en närbild på det! Hur ska man kunna känna igen dig nu? =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela