erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Främlingar börjar prata med en

Publicerad 2012-04-02 14:22:19 i Allmänt

Då man blir förälder och har med sig sitt barn, börjar okända människor helt plötsligt att prata med en. Det är himla trevligt egentligen! Men varför ska det krävas ett barn för att man ska prata med varandra i väntrummet på vårdcentralen, i bussen eller på stan?!? Antar att det händer samma sak om man skaffar en hundvalp..? Ett annat ställe som det är helt ok att prata med främlingar är på parkeringen. Om det finns en annan bilägare i närheten uppstår ofta ett samtal. Lustigt det där... Jag var med om dessa saker idag. På vårdcentralen pratade jag med fem helt okända människor innan jag lämnade stället och det hade antagligen inte hänt om inte Hilda varit med mig. Varför parkeringen blir ett samtalsämne vet jag egentligen inte. Men som sagt, jag tycker det är rätt så trevligt. Det sägs att vi människor är sociala varelser, men ibland undrar jag...

       

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-04-04 06:08:20

Så sant! Det är lika för oss med, vissa klagar att dessa främlingar bara är nyfikna på bebisen, men jag tycker det är trevligt!

Postat av: Isacs Mamma

Publicerad 2012-04-04 08:04:07

ååå så sant de är !

de e verkligen så !

så fort de finns ett barn så skall de pratas^^

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela