erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Vardagsromantik

Publicerad 2011-03-22 21:37:20 i Allmänt

Då jag var och handlade efter jobbet idag, bestämde jag mig för att jag skulle överraska min stora kärlek med en bukett med blommor. Jag köpte tio stycken, ska jag kalla det "laxfärgade" (?) rosor och två lotter. Jag kom hem och tänkte sätta blommorna i en vas och fixa iordning lite... Men jag hann inte mer än lägga upp buketten på diskbänken då jag hör hur nyckeln sätts i dörren och Ola kommer in. Jag skyndar mig ut i hallen för att möta honom i dörren. Tro det eller ej, men då möts jag av världens finaste karl som håller en bukett framför sig: "Här älskling, till dig!" Jag blev helt paff... Vad händer? Var det här på riktigt? Nästan ironiskt... Jag kramade om honom lääänge. Sedan gick jag in i köket, tog med mig buketten med rosor, gick tillbaka med ett stort leende... "Här älskling, till dig..." =) Sen stod vi i hallen och skrattade och kramades. En liten tår av lycka bjöd jag på... Det här var ju lite småkomiskt.

Hur ofta brukar vi köpa blommor till varanda? Händer väldigt sällan... Hur stora är oddsen för att vi ska köpa blommor till varandra samma dag? Små... En tisdag dessutom. Ett tecken på att vi tänker lika? Det känns i alla fall som vardagslyx att ha två fina buketter i vardagsrummet. En bukett med rosor och en med tulpaner. =)

Vi har en hel del att tänka på nu, både då det gäller jobb, bebis, flytt och annat så vi ville nog båda visa uppskattning över hur mycket den andra betyder. Jag är en något stressad, men oerhört lycklig tjej! =)

Tack snälla ni för alla fina kommentarer som jag fick på förra inlägget! Ni är underbara!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-03-23 09:32:27

Ni är värda alla blommor i världen! Kram

Postat av: Petra

Publicerad 2011-03-24 20:56:37

Hej Erica!

Håller med talaren ovan att ni båda verkligen är värda blommor...läste i bloggen att ni ska flytta...inom Skövde?...



Kram

Postat av: kat

Publicerad 2011-04-13 12:08:48

ni passar varandra som en schmäck! schmäck passar bra på frösön. har jag hört.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela