erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Vår skatt!

Publicerad 2011-03-10 19:59:19 i Allmänt

Idag har vi hälsat på vår lilla guldklimp. Den största upplevelsen i mitt liv!

Innan kändes det både spännande och oerhört nervöst. Jag blev upphämtad av Ola på jobbet och sen åkte vi iväg till sjukhuset. Både Ola och jag var pirriga... Vad skulle vi få vara med om? Då vi hittar rätt på sjukhuset, sätter vi oss ner i ett väntrum. En liten stund senare blir vi uppropade och får gå in och sätta oss i ett rum. Barnmorskan frågar oss hur vi mår och berättar hur undersökningen kommer att gå till. Jag får lägga mig på en säng med en bildskärm framför mig. Ola sitter på en stol bredvid mig. Sen är det precis så som man sett att det går till. En stor kall klick på magen innan barnmorskan kör runt med en apparat på magen. =)

Först ser vi inte mycket. Allt går runt runt... Sen dyker det upp något som ser ut som ett huvud... och en liten kropp. Då kan ni som känner mig tänka er att tårarna dök upp i mina gröna ögon. Men tanken slog mig direkt: "Nu gäller det att bita ihop. Annars kommer jag ju inte se någonting alls." Så tro det eller ej, men jag torkade bort tårarna och klarade mig hyfsat. =) Sen blev det bara häftigare och häftigare...

En liten varelse upperbarade sig. Vi som inte trodde vi skulle förstå vad någonting var... Men vi såg ju detaljer som att den lilla godingen öppnade och stängde munnen, sög på tummen, sprattlade med benen och viftade med händerna. Allt såg bra ut. Hjärtat slog som bara den och det visade sig att det var en riktigt livlig krabat. Så kul!

Det här är en av de viktigaste händelserna i mitt liv!
Bjuder på två bilder av miraklet.

   

   

Kommentarer

Postat av: kat

Publicerad 2011-03-10 20:17:13

lilla miraklet!

längtar att få träffa lilla pyret!

Postat av: Jonna

Publicerad 2011-03-10 20:30:04

Åh, vad vackert!!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2011-03-10 20:34:57

Åh vilket äventyr du får vara med om nu gumman!! :) De måste varit så himla häfftigt!! Är så himla glad för din skull! :) Massor med kramar

Postat av: Ella

Publicerad 2011-03-10 23:55:33

Lilla skatten, ta nu den tid du behöver där inne för när du väl kommer ut är vi många som är nyfikna på dej! :) Stort kram till er alla! :)

Postat av: Carro

Publicerad 2011-03-11 08:48:39

Lik sin härliga mamma ser jag, en busunge!

Postat av: Petra

Publicerad 2011-03-11 23:50:11

Ett stort GRATTIS till er!



Kram Petra

Postat av: Maria Sjögren

Publicerad 2011-03-12 14:24:05

Grattis tjejen! Så roligt för er! Ha hand om dig! Kram

Postat av: Ma

Publicerad 2011-03-12 22:21:31

Helt underbart! Tänk att jag ska bli mormor... Känns helt fantastiskt! KRAM

Postat av: eja

Publicerad 2011-03-14 19:13:36

Tack alla ni för era fina kommentarer! Ni gör mig ännu lyckligare! =) Och av någon anledning så känns det som att Ellas kommentar stämmer ganska bra... ;) Kram på er alla!

Postat av: Karro

Publicerad 2011-03-16 22:13:12

Stort Grattis till er båda!!

Postat av: Suzana

Publicerad 2011-03-21 18:59:07

Va roligt. Grattis =)))

Ha hand om dig!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela