erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Hilda - min lilla skatt!

Publicerad 2011-08-19 20:23:27 i Allmänt

På en och en halv vecka har mitt liv förändrats ordentligt... Morgonen den 9 augusti var vi två som delade på den här lägenheten. Då vi återvände den 11 augusti på eftermiddagen var vi plötsligt tre personer som ska dela boende. Helt underbart! Den 9 augusti blev jag mamma, Ola blev pappa och Hilda blev vår lilla dotter. Tänk att det är den fina och starka tjejen som har bott i min mage under 9 månader. Känns lite tokigt faktiskt. =)

Ola hade åkt till jobbet, andra arbetsdagen efter semestern. Men han hann bara vara där en liten stund innan jag ringde efter honom... "Jag tror vattnet har gått." Då var klockan 7.40. Då vi kom till BB konstaterades vattenavgång och de gjorde lite undersökningar, men då inga värkar kommit igång skulle vi få åka hem. Barnmorskan sa att vi skulle få barn inom 2 dygn i alla fall. Då vi var på väg därifrån satte mina värkar igång på allvar och sen jäklar hade bebisen i magen bestämt sig för att den ville ut. Det gick fort som bara den. 3,5 timme efter första värk kom min lilla skatt ut - en liten dotter! Det var en helt fantastisk känsla!

Allt gick jättebra och jag är så lycklig över det jag fått uppleva. En mysig graviditet utan några som helst problem och en förlossning som knappast kunnat vara bättre.

Det som är så kul är att vi prickade in det beräknade datumet, så hon är punktlig vår dotter. Karin Hilda Oscarsson är namnet som vår fina tös kommer att få bära.

Det är mycket nytt som kommer med detta... Mindre sömn, mer oro, mer mys, massor av lycka! Jag har en egen liten familj nu. Jag är mamma! Det känns stort!

        

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-19 20:48:55

...och jag blev mormor!!! Så underbart och ni är så fina. Kram till hela familjen!

Postat av: Ella

Publicerad 2011-08-19 22:40:39

... och vi var många som blev mostrar! ;) Lilla skatten, nu är hon här! Sötnosen!

Postat av: Kristina

Publicerad 2011-08-21 14:36:00

Stort grattis till hela familjen!

Härligt med en så bra graviditet och smidig förlossning, och ni verkar njuta i allra högsta grad.

Stor kram från Kristina

Postat av: Carro

Publicerad 2011-08-22 08:14:07

Ja äntligen fick vi bli mostrar, det var banne mig på tiden! Ni ser ut att ha det hilma mysigt, fortsätt med det. Pussåkram

Postat av: Marina

Publicerad 2011-09-07 14:09:56

Stort grattis till lilltjejen!!

Kram//Marina

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela