erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Nytt år och tiden rusar...

Publicerad 2010-02-06 16:13:57 i Allmänt

Förra året kan sammanfattas med förändring och äventyr. Från student till lärare. Från Uppsala till Skövde. Från särbo till sambo. Från flickvän till fästmö. 25 år hann jag passera. Jag och Ola var dessutom ute på äventyr flera gånger. Två kryssningar - till Helsingfors och Åbo. I somras var vi ute på en ordentlig resa. Från Lit till Narvik via Höga kusten tillbaka till Lit, med stopp i bl. a. Arvidsjaur, Kiruna, Nikkaloukta, Boden, Luleå, Piteå, Bönhamn och Norrfällsviken. I julklapp fick jag en ny kamera som gör att bilderna här på bloggen kan bli ännu bättre. =)

   
  

Ett fantastiskt år har det varit och jag känner på mig att det här kommer att bli bra det också. Det har ju redan skett en del förändringar. Bland annat så har jag bytt jobb. Jag arbetar just nu på en förskola, i en annan del av stan, på en småbarnsavdelning där barnen är 1-3 år. 4 veckor har redan gått... Oj, vad lärorik den första tiden på jobbet har varit! Jag har fått nya arbetsuppgifter och nya kontakter.

Här i Skövde har vi i år upplevt och upplever en ordentlig vinter. Idag fick jag höra att Skövde ligger på andra plats då det gäller snödjup. Inte illa! =) Bilden är tagen för två veckor sedan och därefter har det snöat flera gånger.
  

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2010-02-07 22:46:39

Äntligen! Trodde inte att bloggen överlevt. Kul att få läsa igen. Ja, många härliga saker hände förra året. Det är du värd. Bilderna talar sitt eget språk.

Nu längtar jag till påsk. Vad kul att alla kommer hem! PoK

Postat av: Evelina

Publicerad 2010-02-21 08:26:19

Äntligen en uppdatering, ska du behöva vara insnöad för att det ska hända något här :P

Vilket mysigt 2009 ni hade, hoppas 2010 blir ännu bättre (om det kan bli det) Puss o kram till dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela