erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Naxos - en helt underbar ö!

Publicerad 2010-08-10 17:31:02 i Allmänt

Det hela började en helt vanlig fredag i den jämtländska staden Östersund... Jag och Ola slank in på resia och kollade på sista minuten-resor. En timme senare gick vi ut med ett kvitto på att vi veckan därpå skulle sätta oss på ett flyg till Grekland. =)

Naxos var resmålet och vi är riktigt nöjda över att det var just där vi hamnade. Vi bilade ner till Stockholm - Arlanda och flög till Santorini. Därifrån åkte vi båt till Naxos. Vi hade en riktigt mysig vecka tillsammans och fick uppleva ett resmål som bjöd på mycket. En sak som var riktigt roligt var att den här ön är ett resmål som många greker semestrar på. De flesta turisterna i staden var just greker. Kul att inte bara springa på skandinavier (så som det ofta kan vara...). Staden var mysig med många små gränder och en helt otroligt fin gammal stadsdel. Labyrinten som den så fint kallades, vilket vi förstod mycket väl då vi gick runt där. =) Veckan bjöd på mycket sol, bad och strandtennis då både luft och vatten var härligt varmt. God mat på olika tavernor och restauranger på stranden, i hamnen och i gamla stan inmundigades. Någon kväll njöt vi dessutom av att sitta och snicksnacka med en en drink i handen några meter från vågskvalpet. Vår resa avslutades med en båtresa tidigt på morgonen, då vi fick uppleva soluppgången över Naxos stad.

Det var en fin avslutning på vår ledighet tillsammans och jag kommer att kunna leva på detta läääänge. =)




Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2010-08-11 20:10:58

Ah, ni ser ut att ha haft det riktigt bra. Härligt att få avsluta sommaren på det viset...

Postat av: k

Publicerad 2010-08-15 22:23:26

såg inte så otokigt ut det där inte =)

Postat av: Evelina

Publicerad 2010-08-16 13:37:41

Ser ur som att ni hade en riktigt härlig vecka. Känns riktigt bra att det snart är vår tur :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela