erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Roadtrip 2009 - Norrland

Publicerad 2009-09-04 09:44:39 i Allmänt

I mitt förra inlägg nämnde jag ju att jag och Ola varit ute på en roadtrip i norrland. Beslutet att vi skulle semestra i norrland toga då vi insåg att jag som norrlänning inte varit norr om Wilhelmina. Det var ju inte så vidare värst mycket att komma med... I våras köpte vi ett riktigt bra tält som vi tog med oss på turen. Den 25 juli packade vi bilen full med utrustning för att klara oss ett tag, eftersom vi inte hade bestämt oss var vi skulle resa och hur länge (men vi satsade på en vecka). Det blev en riktigt lyckad resa och jag måste säga att vi bor i ett fantastiskt fint land!

 

 

Vi har besökt orter och städer som Wilhemlina, Arvidsjaur, Gällivare, Jokkmokk, Kiruna, Jukkasjärvi, Nikkaluokta, Abisko, Björkliden, Narvik, Överkalix, Morjärv, Boden, Luleå, Piteå, Umeå m.m. Sedan åkte vi till Höga kusten och där besökte vi Nordingrå, Bönhamn och Norrfällsviken.

 

En minnesvärd resa som jag är så glad att vi gjorde!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-09-04 12:38:13

Vilken fantastisk likhet det var mellan dig och trolltanten ;)

Postat av: kat

Publicerad 2009-09-16 21:47:59

vilken resa!!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-04-25 22:07:45

Postat av: sandra

Publicerad 2010-04-25 22:08:44

Jag ser att du har rest lite i Norrland, Vet du någon mysig "gammeldags byhåla" där? =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela