erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Är det såhär det känns att vara prinsessa?

Publicerad 2009-05-08 14:51:58 i Allmänt

Idag har jag inte gjort mycket vettigt... Eller det beror i och för sig på hur man ser det. Egentligen har jag ju gjort många vettiga saker. Snacka om att jag haft en ego-dag!

Vaknade vid niotiden, låg och slappade en stund innan jag gick upp för att göra några törra grejer, sådana där måsten ni vet. En timme senare var jag klar med det och åt en smaskig frukost i min ensamhet framför tvn. Därefter klunkade jag i mig lite vatten för att orka med min senare plan - ut och springa. När jag kom hem åkte hantlarna fram en stund innan jag stretchade. Lunchen bestod av en broccoli- och morotssoppa, tagen ur frysen (så jag behövde inte ens laga den). Då jag ätit klart, tappade jag upp ett bad med både vatten, skum och olja. Jag satte igång lite mysig musik (Melissa Horn var det som fick bada med mig idag). Någon timme senare klev jag upp som en helt ny person - skönt hår efter en hårinpackning, inte lika torrt ansikte efter min ansiktsmask, nyrakade ben och mjuka filade fötter... Underbart! =)

I och med att jag hör hur regnet slår mot fönstret kan jag med gott samvete vara inne och fortsätta i samma sköna tempo som jag haft hela dagen hittills.

                                       
                                           Nu väntar jag bara på att prinsen ska komma hem...

Kommentarer

Postat av: k

Publicerad 2009-05-10 22:29:55

visst känns det skönt när man tar sig tid att pyssla om sig själv. man mår så gott och det är kroppen värd efter allt den måste stå ut med!! det är ju trots allt den gamla rackarn som ska bära oss genom livet. keep up the good work!

Postat av: Ma

Publicerad 2009-05-11 22:12:21

Vilken mysdag!!!

Prinsen på bilden påminner om en annan mysdag. Vackersandsviken, eller hur?

Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela