erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Östermalm edition - lite finare, lite bättre...

Publicerad 2009-03-16 10:55:03 i Allmänt

Efter några hektiska dagar på Pensionat Oscars-Annersa är det nu tomt så det ekar… Till och med delägaren är borta. Han har förstås ett annat jobb att sköta. Så jag har tagit tag i storstädningen, för att städa ut de gamla gästerna och förbereda för de nya. Nu blir det en lugn vecka framöver då vi inte har en enda gäst, men därefter kommer en vip-gäst hit och ska se hur pensionatet förändrats den senaste tiden. Vi måste förstås leva upp till vår slogan:

Pensionat Oscars-Annersa, Östermalm edition
Lite finare, lite bättre… =)


Förra helgen var det en dam från norr här och besökte oss. Hon vistades på pensionatet i hela fem dagar. Inte illa. Vi visade hur shoppingen, utelivet, caféerna och annat är här i Skövde. Hon verkade trivas. Kanske gjorde vi så bra intryck att hon kommer att flytta närmare pensionatet i höst?

Helgen som precis passerat, hade vi ännu en dam från norr här. Men hon vistades här endast en natt. Kanske inte lika nöjd som vår förra gäst eller också tyckte hon att vi skulle ta en paus i vårt arbete? Hon tog med oss på äventyr ännu mer söderut. Där mötte vi upp ett mycket trevligt gäng. Tillsammans med dessa provade vi hur utelivet var i Jönköping. Helt klart godkänt! =) Trion som lämnade Skövde tillsammans checkade in på ett hotell i staden. Scandic tror jag visst att det hette… Det var helt okej måste jag säga, men det slog hur som helst inte Pensionatet på Östermalm.

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2009-03-16 16:59:06

nä, scandic könköping slog inte pensionat oscars annersa! även fast jag må erkänna att frukostbuffén var snäppet bättre på scandic.. kommer hur som helst gärna tillbaka till pensionatet! tack för i helgen!! grymt! kram

Postat av: EllaBella

Publicerad 2009-03-17 19:28:26

Ville bara kolla om du hör att den franska hotellkedjan Hôtel KrypInn, har öppnat filial i Umeå av alla ställen?!

Ska tydligen vara ett riktigt höjdarplace, helt klart värt ett besök tror jag! ;)

Postat av: Ma

Publicerad 2009-03-18 21:37:16

Nu är det bestämt att även två gamlingar ska inhysas på pensionat Oscars-Annersa. Lite väl länge dit, men ändå.... Längtar!!! Träffs ändå innan i påsk. Det känns "truckt". Puss och kram

Postat av: k

Publicerad 2009-03-20 11:53:26

jag vill också! kommer och våldsgästar värdparet nogot framöver!! kram rkam

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela