erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se…

Publicerad 2009-06-21 12:05:07 i Allmänt

                                

Årets midsommarafton var en riktig utflyktsdag. Jag och karln min började dagen med att packa en matsäck bestående av en smarrig sallad, ananas, saft och lite kakor. Picknickfilten och hela kittet var med. Vid 12.30 hämtade vi upp ännu två utflyktssugna Skövdebor. Målet för dagen var traditionellt midsommarfirande vid Läckö slott. Det var många som hade tänkt samma sak! Parkeringsvakter stod med en meters mellanrum och viftade hejvilt till alla trafikanter. Vi såg dessutom ett typiskt karlgnabb, då den ena parten stod i vägen för den andra som tutade… Vilket ledde till att den första slog näven i motorhuven på bilen och förare (den andra parten) hoppade ut och gastade några (antagligen inte helt genomtänkta) ord. Lite kaotiskt. Men väl på plats var det riktigt mysigt! Vi hittade en plats, där vi bredde ut våra filtar och dukade fram vår mat. Det var uppträdanden, midsommarstången skulle upp och det hela avslutades med dans. Men! Eftersom det här skulle sändas i tv på kvällen, så var det inte vi som var där som var de viktigaste åskådarna. Vi fick till exempel vara med om att de tog ner midsommarstången en minut efter att den hade satts på plats. Producenten var inte nöjd helt enkelt så de reste stången på nytt. =) Vi avslutade vår vistelse där med en promenad runt det fina slottet.

På kvällen samlades samma kvartett för en trevlig kväll med grillning, god mat och dryck och en massa skitsnack. En riktigt lyckad midsommarafton!

 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-06-23 20:13:58

Härligt med riktigt firande, trots att det verkar vara mest för syns skull. Vi fortsätter vår uppdatering snart! KramKram

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-06-24 11:26:19

det var lika trevligt som du dokumeterat :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela