erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

En glad tjej! =)

Publicerad 2008-10-17 17:25:14 i Allmänt

Idag fick mitt självförtroende en rejäl kick! =) En näst intill okänd människa gav mig orden:

"...Erika i ditt ledarskap är du trygg, lugn och tydlig. Du har legitimitet i gruppen och har god kontakt med eleverna. Du är positiv och glad! Jag är övertygad om att du kommer att bli en riktigt bra lärare..."
.

Efter många om och men är det nu överstökat! Jag hade besök av en lärare från universitetet som skulle bedöma mig på min praktik. Min lektion handlade om läs- och skrivutveckling, med fokus på bokstaven R och det gick ju verkligen kanonbra! Jag hade verkligen inte väntat mig den responsen från den besökande läraren, vilket gör det ännu roligare! Är så himla glad! =) Nu är det bara en vecka kvar på praktiken och därefter är det full fart med examensarbetet som gäller. Känns riktigt skönt att skriva tillsammans med en person som man kommer så bra överrens med! Jag och Sanna ska komma fram till grymt kloka saker då! =)


Igår då jag var ute i köket berättade jag glatt för en korridorare att det bara är 7 veckor kvar tills Ola kommer hem. Personen i fråga skrattade till och höll väl inte riktigt med mig då jag uttryckte mig som så att det bara var 7 veckor kvar... Därefter sa han: "7 veckor är inte så kort tid... Eller?" Men just nu känns det inte som att det är så lång tid... Inte om man jämför med att det på måndag är 25 veckor sedan han åkte. Jag börjar ju se ett slut på det här nu och håller på att längta ihjäl mig... Ska bli så mysigt då han väl kommer hem! =)

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-10-18 10:49:44

Du är duktig du tjejen min! Skönt att det blev så bra efter allt strul. Och det är helt galet att det inte är längre kvar tills karln din kommer hem, det springer iväg...!

Postat av: Ma

Publicerad 2008-10-18 19:32:08

Vilken klok kvinna, hon som som besökte dig på din praktik. Det visste jag redan innan att hon skulle säga. Jag tror på dig! Du blir en toppenlärare. Skulle mer än gärna ha dig som kollega. Om en och en halv vecka kommer vi ner till dig. Det blir kul! Ha det bra! Puss och kram

Postat av: Jonna

Publicerad 2008-10-19 23:15:29

grattis!! skönt att de gick så bra när de va så tjorvigt innan!! kan inte annat än hålla me henne, du är ju en toppentjej!! kram

Postat av: Ella

Publicerad 2008-10-24 15:14:41

Kunde hon inte säga nåt vi inte redan visste? ;) Du e grym! :)kramkram!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela