erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Det närmar sig!

Publicerad 2008-10-25 11:17:50 i Allmänt

Nu är en etapp till avklarad... Igår hade jag min sista dag på min vfu (praktik). Under åtta veckor har jag varit lärare i en klass med 27 stycken livliga barn i år 1. Det har varit spännande, kul, jobbigt, utvecklande och det har gett mig otroligt mycket! Men just nu känns det bara skönt att det är klart. Det är ju trots allt ansträngade att vara ute på praktik, eftersom man som student hela tiden ska göra sitt bästa, man tänker på varje steg man tar, varje ord man säger och man vet att det finns någon som hela tiden som granskar en med bedömande ögon. Ett avslutande seminarium nästa torsdag... Och nästa gång jag är ute i verksamheten, då är det på riktigt! =)

Jag har dessutom börjat söka jobb (Vuxenpoäng!). Fyra stycken ansökningar har jag svarat på. Spännande! Det som återstår nu är att jag och Sanna ska skriva ett grymt bra examensarbete om barns läs- och skrivutveckling (hur barn lär sig läsa och skriva). Vi har gjort de observationer och intervjuer som ska göras, så nu är det egentligen "bara" att läsa och skriva. Det ska bli spännande att se vad vi kan komma fram till. =)

Till veckan kommer mina föräldrar hit! Det är något jag ser fram emot jättemycket! Yippi! =)

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2008-10-25 19:42:57

Vi ser också fram emot att träffa dig. Det ska bli sååå kul! Studentvägen, IKEA, Gina Tricot, lite god mat, gott vin och massor av kramar. Längtar! Puss och kram =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela