erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

24 januari 2009!

Publicerad 2008-11-18 15:46:00 i Allmänt

Kommer vara en alldeles speciell dag för mig! Som vanligt har jag ju namnsdag (Erika)... Men det brukar jag ju knappt själv komma ihåg. Och min farmor fyller förstås år precis som vanligt, vilket jag faktiskt brukar komma ihåg! Men det som är alldeles speciellt med den här dagen det här året, är att jag kommer befinna mig i Universitetsaulan vid Uppsala Universitet, lyssna på ett tal och ta emot ett examensdiplom - Jag får en bekräftelse på att jag är lärare, på riktigt!!! =)

Anledningen till att jag skriver det här nu är att jag är så glad över detta, eftersom det är först idag som den här informationen gått ut. Tidigare har det inte varit någon examensceremoni planerad, eftersom det är någon i kullen som tar examen som ska ta tag i det. När det börjar närma sig är det alltid någon aktiv person som tycker att det är kul att ordna det som tar tag i det! Och det är ju helt underbart att det finns sådana människor! =)

Då kommer jag och Sanna stå där - nöjda över vår höst tillsammans, nöjda över en bra praktik tillsammans, nöjda över vårt arbete som kommer att bli kanonbra (på god väg redan) och nöjda över att vi ventilerat arbetet en vecka innan! =)

                                                

...För övrigt är det bara 17 dagar kvar tills jag får krypa in i Olas famn... =)

(observera att jag avslutat varje stycke med en glad gubbe, utan att tänka på det... 
Kan bara betyda en sak: att jag är glad just nu!)

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-11-18 15:50:17

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-11-18 15:51:41

Hmm, det första inlägget blev inte som planerat och inte ser jag ut att kunna ta bort det heller :) Det jag skulle säga var, härligt med så mycket roligt att se framemot! Tänk vad mycket du gjort... Ses till veckan hoppas jag!

Postat av: Ma

Publicerad 2008-11-18 20:01:40

Jag blev också glad, mest för din skull, när jag hörde att det blir en högtidsstund ändå när ni tar examen. Blev även glad för min egen skull, för att få komma och fira lite extra med dig då. En och annan gädjetår blir det nog också. Du vet ju hur jag är. Kul! Jag är så glad för din skull! Du är bäst!!! Puss och kram

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-11-18 21:23:57

Vad härligt! Jag förstår att du ser fram emot båda datumen. :) Det blir roligt att ses snart, så får ni ser hur vi bor! Kram kram!

Postat av: Jonna

Publicerad 2008-11-18 23:03:05

vad härligt!!! skönt med en "riktig" examensavslutning!! jag kommer! du får gärna komma på min också, veckan innan. helt sjukt att vi e klara snart... kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela