erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

jag veeet...

Publicerad 2008-02-26 15:52:18 i Allmänt

Jag erkänner att jag än en gång varit kass på att uppdatera min blogg... Men, jag ska inte göra ett sån't här typiskt "det här har jag gjort sedan jag skrev sist"-inlägg. Däremot tänker jag skriva hur jag känner mig och vad jag pysslar med för tillfället...


Matematik:
Jag läser matte och slår mitt lilla huvud ihop med Kickans för att få fram en massa kloka saker hela dagarna. Vissa dagar känns det bra, andra dagar känns det värre... Men det är grymt skönt att jag har Kickan vid min sida i alla fall! Förgyller mina dagar! =)

Vår: Nu skulle man faktiskt kunna påstå att våren är starkt på g och det känns ju heeelt underbart! Vårtecken har ju i alla fall redan dykt upp: pollenallergi, blommor, knoppar och blad på buskar, solens värme och glada miner! =) Äre int finnt så säj?


Vänner: Är ju helnöjd över att jag har världens goaste vänner! Är det nåt som kan göra en glad är det väl en go och glad vän! Två av mina godingar bor så nära att jag nästan kan kasta sten på deras fönster från mitt... (Ja, om ni inte visste det redan är jag grym på att skruva stenar vid stenkastning...) Toppen! =) 


Kärlek: Inser ju för varje dag som går hur bra jag har det med min underbara Ola. Lika galet kär nu, som alltid! Haft en helt underbar helg tillsammans med honom i Skövde. Många städer har prickats av från min "att besöka"-lista: Gränna (mysig stad med en massa polkagrisar), Mariestad (mysig stad med fint torg o nära till vatten), Lidköping (också mysig stad med fika och shopping på Rörstrands fabriksbutik). Inte illa. =) Ola vet precis hur han ska göra för att få mig glad och få mig att må riktigt bra och det känns underbart att det börjar närma sig att vi ska få bo tillsammans (Ja, det är nästan 1 år kvar, men det närmar sig i alla fall).


image91

Bilden talar för sig själv...


Hmmm..?
Ja, det finns en sak som tynger mig lite extra nu och det vet ju de flesta som är i min närhet... Nu är det ganska precis 2 månader tills karln min åker ifrån mig i ca 7 månader. Jag gruvar mig som tusan! Visst att vi haft distansförhållande i ca 2,5 år nu... men det här är väl en lite väl hård prövning kan man tycka... Det är väl det enda som känns jobbigt just nu, annars är jag helnöjd med min tillvaro!


Sammanfattning:
Erika är en lycklig tjej!

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2008-02-27 23:04:45

ÄNTLIGEN!!!!härligt me lite uppdatering! också glad att du bor i närheten! grymt! men, du utmanas härmed att försöka kasta sten på MITT fönster nångång;-)puss på dä!

Postat av: katarina

Publicerad 2008-02-29 18:46:06

härlig uppdat. var på sin plats. känner mej helt rastlös å funderar på att kasta sten på ditt fönster i skrivandets stund. är rastlös för tre pittfria veckor. blödiga jag. fel person att söka sympatier hos men jag tror jag må!

Postat av: Ma

Publicerad 2008-02-29 22:22:18

Ja, jag har också väntat på att få läsa lite nyheter. Härligt att höra att dotra är lycklig.Det är du värd!!! Sen undrar jag... vår? I Lit är det massor av snö och det kommer bara mer. Här är det lite tidigt att prata om vår och vill nog vänta lite till på den. Erika - längtar till påsk! Då ses vi! KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela