erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Vad är väl en bal på slottet...?

Publicerad 2007-10-03 23:07:13 i Allmänt

... nu var det i och för sig inte på slottet, men det var himla skoj ändå! =)

Jag har haft en helt underbar helg tillsammans med min älskling. I fredags överraskade jag karln min med en trerättersmiddag. Jag överraskade även mig själv - Det blev sjukt gott!
Förrätt: Räkpiroger med gräddfil och dill. (vitt vin - San Valentin)
Varmrätt: Plankstek med fläskfilé, potatismos, kantareller och bearnaisesås. (rött vin - San Valentin)
Efterrätt: Choklad- & apelsinpanacotta. (kaffe & whiskey)
Kvällen var till för att fira Olas födelsedag på nåt vis, eftersom vi inte ses just idag (då han fyller år). Presenten var självaste middagen + att han fick behålla plankorna... =)

Vi fortsatte på samma lyxiga vis på lördagen. Klockan tolv klev jag in på Salong Tingeling för att få mitt hår uppsatt. Vi skulle ju trots allt på bal på kvällen. =) Jag blev riktigt nöjd! Därefter var det hem och ta det lugnt och ladda upp inför kvällens fest. Vi gjorde oss klara och vid 18-tiden hämtades vi av en taxi som körde oss till Scandic Hotell Billingen. Där blev det kalajs med god mat och så himla många uppklädda och fina människor! =) Kvällens meny bestod av:
Förrätt: Lantpaté med cumberlandsås serveras på en krispig sallad
Varmrätt: Örtmarinerad kalvnoisette med tryffelsky och baconfräst haricoverts samt potatis- & västerbottenostgratäng
Efterrätt: Passionsfruktsparfait med en bärsallad
Det var en god middag med riktigt trevligt sällskap. Därefter blev det dans och mingel som avslutades med att en buss avgick från hotellet vid 01.00. Mot mässen! =) Där fortsatte kalaset och vi gav upp vid 04-tiden. En riktigt lyckad kväll! Ingen kunde ju vara gladare än jag, som hade den snyggaste kavaljern på stället... ;)

Lite bilder från balen:
                                  
                                     Förberedelserna är i full gång...


                                    
                Lite poserande innan vi beger oss mot kvällens mål


                  
                 På plats vid middagen                                               Mys...

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2007-10-04 21:59:54

Härliga bilder!! Bra att ni hade skoj!! Liiite avis blir man ju;-) puss

Postat av: Ma

Publicerad 2007-10-06 08:35:55

Jag håller med Jonna....visst blir man lite avis, men okay då...ni är värd att få gå på bal. Vilka snyggingar!
Födelsedagsmiddagen lät inte heller dum. Kul Eja!
Syns snart! KRAM

Postat av: Ella

Publicerad 2007-10-06 15:12:48

Ah min finaste tjej!!! Va roligt! : ) Ni verkar ha haft en riktigt riktigt mysig och rolig helg! Saknar dej!!!! Kramar!!!

Postat av: katten

Publicerad 2007-10-07 22:35:33

fasen vad snygg du är!!! fin klänning också!! ny? å håret!! gissar jag rätt så blev det mer än passionsfruktsparfait till efterrätt den där kvällen ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela