erikao

Jag är en trettioårig tvåbarnsmor, som delar med mig av det som händer i mitt liv. Jag har två döttrar, Hilda och Lova samt en underbar sambo som heter Ola. Vi bor i fina Jämtland, där vi precis köpt ett hus.

Det är nästan overkligt...

Publicerad 2007-04-25 17:56:05 i Allmänt

Vilka underbara dagar jag har haft!


I tisdags gick jag in på Siljabutiken här i Uppsala o bokade en resa. Jag o karln min hade planer att åka på kryssning till Tallin. Så blev det... Torsdag anlände Ola till Uppsala. Pengaväxling, kebabrulle o ompackning var det som gällde. Sen iväg mot Stockholm, Frihamnen och Tallin! =)


Kryssningen var helt underbar, både dit o på hemvägen! God mat, fin hytt, paraplydrinkar o massa mys! Flotten bjöd även på bingo, limbo, styrdääns, aluminiumdisco, karaoke, banditer och annat galet. Också västmannen förstås...


I Tallin snurrade vi runt ett tag innan vi kom till hotellet. Det var inte så illa alls... Ett fyrstjärnigt hotell som låg mitt i centrum. Mmmm... Mer hotellboenden åt folket! På lördagen var vi ute på stan o kollade läget - los turistas... =) Och ingen blev gladare än jag då ett lökhus dök upp mitt framför ögonen på mig. Det fanns massor av fint att se och massor av kullerstenar o R-Alkobutiker. På eftermiddagen åt vi på McDonken (för att vara lite exotiska...) Sen var det dags för en tur på stan... Den blev kort. För hela staden gungade under mina fötter o likaså under karlns... Antingen drogade av Donken eller båtresan. Skumt var det i alla fall. Så vi gick hem o sov i 1,5 h innan vi gick ut o åt på en mysig restaurang - kött o vin! Mmmm... Därefter blev det nattklubben på hotellet där de har kunnat satt åldersgränsen vid 45... För ingen var yngre än så... förutom vi då. Det blev många garv under en kort stund. För sen gick vi upp på hotellrummet för att orka med en shoppingdag på söndagen. =)


Oj, det är säkert mycket jag har glömt, men nu får bilderna tala lite för sig själv... =)

                 
    På flotten... ;)                  Slöar i hytten                   Mmmm...

                 
          Tallin                              Ett lökhus!                         Mys...

                 
  Tallink city hotell                     Ett måste...                   Jag är kär!!!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2007-04-25 19:26:43

Åhhh... Åh....
Jag vill också åka nånstans, fast inte med båt då förståss...
Ni verkar ha haft en toppenhelg och det var ni värda!
Mer sånt åt folket!!!!
KRAM

Postat av: Rickard

Publicerad 2007-04-25 21:14:40

Det där såg inte fyskammens ut. ;) Nästa gång blir det RIIIIGA va? :P

Postat av: Jonna

Publicerad 2007-04-25 22:39:41

men du! de lät ju inte helt fel!! förbered dej för mer galenskaper nu till helgen!! ska bara spika tentan imorrn så e jag redo för bus ;-) puss

Postat av: Caroline

Publicerad 2007-04-26 11:21:43

Men du! Jag skyndar mig till dig nu för att få alla detaljer om resan... Ser grymt ut iaf! Ses snart!

Postat av: kat

Publicerad 2007-05-01 23:22:25

myyyssigt. tallin såg ju fint ut. å den där lökhusbilden på er lyckades ni ju riktigt bra med!! tack för i helgen gullet!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela